فرادرس

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
آموزش روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس تهران

پول و سرمایه‌ای را جمع‌آوری کرده‌اید و می‌خواهید به حفظ ارزش آن در وضعیت کنونی اقتصادی کمک کنید؟ به دنبال بررسی روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری هستید و نمی‌دانید که چه گزینه‌هایی پیش روی‌تان قرار دارد؟ سرمایه‌گذاری در بورس یکی از روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌‌تان را افزایش بدهید.

اما واقعیت این است که ورود به بورس بدون داشتن دانش و آگاهی از بازار سرمایه و نبود آموزش بورس خطرناک است و احتمال دارد ضرر قابل‌توجهی به سرمایه‌تان وارد شود. پس اگر تصمیم دارید که به بازار بورس وارد شوید، باید به دنبال کسب آگاهی در زمینه فعالیت‌های گوناگون بورسی باشید. درست است که ورود به بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در بورس نیازمند آگاهی و تجربه است، اما لزومی ندارد که خود را در این‌باره بترسانید. با کمک منابع آگاه و آموزش‌های بورسی درست، شما هم می‌توانید در معاملات بورس و کسب سود خبره شوید.

برای آشنایی با انواع روش‌های سرمایه گذاری و اصول اولیه فعالیت در بازار بورس، می‎‌توانید در دوره های آشنایی با مبانی سرمایه گذاری موفق در بورس ثبت نام نمایید: 

مبانی سرمایه گذاری موفق در بورس

اما سوال اصلی این است: چگونه می توان در بورس تهران سرمایه گذاری کرد؟

روش‌های مختلفی برای شروع فعالیت و سرمایه‌گذاری در بازار بورس وجود دارد. اگر قصد فعالیت در این حیطه را دارید باید بدانید که سرمایه‌گذاری در بورس به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم امکان‌پذیر است. در ادامه به روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس پرداخته شده است. برای آگاهی از این روش‌ها ما را تا انتهای این مقاله از بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه همراهی کنید:

 

چرا مردم در بورس سرمایه گذاری می کنند؟

در بازار بورس، دارایی‌های مختلفی از جمله انواع اوراق بهادار و کالا معامله می‌شود. بورس یک بازار قانونی برای پیگیری و انجام معاملات مختلف است. لذا با آموزش گام به گام بورس و معاملات سنجیده در این بازار، می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم و سود زیادی کسب کنیم.

به جز کسب سود، یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در بورس این است که با مبالغ سرمایه اندک هم می‌توانیم وارد بازار شویم و به همین خاطر است که برای شروع و کسب تجربه نگرانی چندانی بابت از دست دادن سرمایه‌مان نخواهیم داشت.

مزایایی که بورس به همراه می‌آورد فقط متوجه فرد سرمایه‌گذار نیست؛ بلکه می‌تواند به وضعیت اقتصادی عموم جامعه هم کمک کند زیرا امکان سرمایه‌گذاری افراد با سرمایه‌های اندک را هم فراهم می‌کند و ضمن کنترل نقدینگی در جامعه باعث می‌شود که توزیع ثروت از روندی عادلانه‌تر پیروی کند. اگر مردم با سرمایه‌های نه چندان کلان به بازار بورس بیایند و در آن سرمایه‌گذاری صورت بدهند، علاوه بر اینکه می‌توانند از رکود پول خود جلوگیری نمایند به رشد صنعت و فعالیت شرکت‌های مختلف هم کمک خواهند کرد.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشیم این است که: برای ورود به بورس نباید بترسیم. کافی است با آموزش صحیح بورس، با دقت همه چیز را یاد بگیریم، گام به گام با این بازار آشنا شویم، بازار و اخبار موثق را رصد کنیم و آگاهانه به خرید و فروش سهام یا سایر اوراق بهادار بپردازیم.

 

  • سمیرا ضیاالملکی
  • ۰
  • ۰

لنت ترمز از جمله قطعاتی است که به صورت انبوه در کشورمان با برندها متنوع و البته کیفیت‌های متفاوت عرضه می‌شود و همواره از این صنعت به علت قدمت طولانی و اشتغال زایی جوانان این مرز و بوم، به عنوان یک افتخار ملی یاد می‌شود.

به گزارش ایران جیب به نقل از عصرخودرو، در این مطلب به بازار لنت در ایران سر زدیم و پای درد و دل فروشندگان و تولیدکنندگان انبوه لنت ایرانی نشسته و با جمع آوری اطلاعاتی از این بازار، سعی خواهیم داشت تا شما را از آخرین تغییر و تحولات این بازار زخم دیده از واردات بی‌رویه لنت‌های خارجی آشنا کنیم. در آخر نیز با ذکر نکاتی برای انتخاب بهترین لنت و تشخیص لنت اصلی از تقلبی و با ارائه جدول مبسوطی از جدیدترین فهرست قیمت لنت در بازار همراه شما عزیزان خواهیم بود.


ایران یکی از برترین صادرکننده‌های لنت در خاورمیانه

لنت ایرانی را دست کم نگیرید، در حال حاضر و در بین کشورهای متمول عربی در همسایگی کشورمان و حتی کشورهایی با اقتصادی نوظهور هم چون ترکیه، تنها ایران است که به عنوان برترین تولید کننده لنت در خاورمیانه شناخته می‌شود.

در صنعت ایران علاوه بر برندهای قدیمی لنت هم چون پارس، جهان لنت و همچنین لنت ترمز تیگران و ... برندهای دیگری هم با خریداری امتیاز تولید و تحت لیسانس برندهای معتبر جهانی حضور دارند که همین عامل سبب شده است تا رقابت داغ‌تری را در این بازار شاهد باشیم.بعد از پوست اندازی صنعت لنت در کشورمان و آغاز تولید لنت‌های بدون آزبست و همسو شدن با استانداردهای جهانی، لنت‌های ایرانی در کشورهای جنگ زده همسایه با استقبال چشمگیری روبرو شدند. از همین رو حتی برخی از شرکت‌ها نمونه‌های صادرتی خود را با کیفیتی بهتر از نمونه عرضه شده در بازار داخلی، تولید کردند تا بازار کشورهای همسایه را هم به دست بگیرند که در این امر تا حد بسیاری هم موفق عمل کردند.

 

ظرفیت تولید صنایع داخلی و اوضاع و احوال آنان

میزان مصرف لنت ترمز در ایران برای خودروهای سبک و سواری حدود 15 تا 17 میلیون دست، برای موتور سیکلت حدود 8 میلیون دست، برای خودروهای سنگین حدود 8 هزار تن، برای قطارهای مترو حدود 50 هزار دست و برای قطارهای باری و مسافری حدود 200 هزار عدد در سال عنوان می‌شود. همه این‌ها را گفتیم که بدانید صنعت تولید لنت علاوه بر کفاف بازار لنت و تولید حداقل 25 میلیون لنت در سال، می‌تواند جوابگوی بازار خارج از کشور هم باشد؛ اما افسوس ...

افسوس ما به خاطر این است که در حال حاضر به دلایلی از جمله دریافت سود 28 درصدی بانک‌ها برای نوسازی صنایع لنت، پرداخت تعرفه 100 درصدی صادرات لنت و از طرفی دریافت تعرفه 4 تا 11 درصدی واردات آن و از همه مهم‌تر هجوم برندهای ساخت کشور چین به ایران باعث شده است تا از 140 مجوز صادر شده برای تولید لنت در کشورمان، بیش از 70 درصد آن‌ها غیرفعال بوده و عملاً هیچ نقشی در تولید ناخالص ملی نداشته باشند.


میزان استقبال مردم

برندهای ساخت کشور چین از هر راهی که بتوانند مشتری جذب می‌کنند، آن‌ها حتی با قرار دادن اشانتیون‌هایی نظیر حوله، نوار چسب، چسب لنت و ... در بسته بندی لنت، سعی دارند تا مشتری ایرانی را هر چه بیشتر به سمت خود جذب کنند. حقیقت امر این است که اغلب مکانیک‌ها نیز برای پاک کردن دستهایشان و استفاده از این هدایای مجانی، خرید لنت ساخت چین را به خریدار ایرانی پیشنهاد می‌کنند و حتی در صورت محول کردن خرید لنت به خود مکانیک نیز قضیه به نحو بدتری رقم می‌خورد.با وجود برندهای تقلبی حتی با نام و نشان شرکت‌های ایرانی بر روی بسته بندی‌ آنها؛ اما با قاطعیت تمام می‌توان گفت مشتری ایرانی هنوز اعتماد خود را نسبت به تولیدات کشورمان از دست نداده و با توجه به گستردگی تولیدات شرکت های ایرانی حتی برای خودروهای خارجی نیز خرید لنت با کیفیت ایرانی توصیه می‌شود.در بین برندهای وارداتی به کشورمان، لنت‌های ساخت تکستار در بازار با تقاضای بیشتری نسبت به سایر برندها روبرو است و گفته می‌شود، سایر برندهای ساخت کشور چین که با نام‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند کیفیت و کارایی چندان متفاوتی نداشته و تنها با بسته بندی‌های متفاوتی عرضه می‌شوند.

منبع

  • سمیرا ضیاالملکی
  • ۰
  • ۰

بسیاری از خانم‌ها به دنبال  خرید اپیلیدی هستند به همین دلیل اطلاعاتی در مورد اینکه از کجا اپیلیدی بخریم در ادامه ارائه شده است. دستگاه اپیلیدی در انواع مدل‌ها از سوی برندهای مختلف طراحی و تولید می‌شود اما میزان کیفیت، عملکرد خوب و طول عمر بالا در تمامی مدل‌ها یکسان نیست که باید این مورد در نظر گرفته شود.

 

برای خرید اینترنتی اپیلیدی Epileptic buy می‌توان از طریق فروشگاه شیک فام اقدام کرد. این فروشگاه یک فروشگاه اینترنتی معتبر است که صدها مدل دستگاه اپیلیدی از برندهای معتبر را عرضه می‌کند. تمامی محصولات موجود در شیک فام کاملا اصل بوده و با بهترین قیمت ارائه می‌شوند. در نتیجه شیک فام می‌تواند بهترین گزینه با صدها مزایای متنوع نظیر تضمین قیمت اپیلیدی، گارانتی، تضمین اصالت، بازگشت وجه، عودت کالا و پرداخت در محل را ارائه کند.

 

برای خرید حضوری اپیلیدی می‌توان به روش سنتی اقدام کرد. خیابان فردوسی و خیابان جمهوری تهران از شاخص‌ترین نقاط برای خرید انواع لوازم از جمله لوازم شخصی برقی هستند. در این دو خیابان می‌توان اپیلاتورهایی اصل از بهترین برندها را خریداری کرد. البته صرف زمان بسیار، شلوغی و ازدحام جمعیت از معایب این خرید است به همین دلیل خرید اینترنتی اپیلیدی از فروشگاه شیک فام بهتر است.

تا اینجا اطلاعاتی در مورد اینکه از کجا اپیلیدی بخریم مورد بررسی قرار گرفت.

 

اپیلیدی چیست؟

دستگاه اپیلیدی که با نام اپیلاتور هم شناخته می‌شود دستگاه برقی و مکانیکی است که توانایی حذف کردن موقت موهای زائد نواحی مختلف بدن نظیر دست، پا، کشاله ران، ناحیه بیکینی و... در سطح فولیکی پوست را دارد.

 

روش کار اپیلیدی همانند مو چین و موم انداختن است یعنی موهای را از ریشه می‌کند. این عمل به واسطه گیره‌های فنری در سر دستگاه انجام می‌شود، گیره‌ها که معمولا دیسک‌های چرخنده و غلتطکی هستند موها را به صورت مستقیم از ریشه می‌کنند و در نتیجه پوستی عاری از هرگونه مویی اضافه را هدیه می‌دهند. اپیلاتورها دارای چند سری مختلف برای انواع پوست و نقاط مختلف بدن هستند.

 

امروزه دستگاه اپیلیدی در انواع و اقسام متنوع با امکانات مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و میزان دارا بودن امکانات و تکنولوژی‌های به کار رفته تاثیری مستقیم بر رو قیمت دستگاه اپیلیدی دارد و از آنجا که یک دستگاه ایده آل باید متناسب با نیاز و پوست باشد افراد نیاز به راهنمای خرید اپیلیدی دارند.

این مطلب هم شاید دوست داشته باشید : ماشین ریش‌تراش از کجا بخرم؟ دلگرام

راهنمای خرید اپیلیدی

خانم‌های خانه‌دار، شاغل و آرایشگر با مطالعه‌ی این راهنما دیگر در خرید دستگاه اپیلیدی گیج نمی‌شوند.

 

 

1- قابلیت ضد آب بودن:

معمولا اپیلاسیون بر روی پوست خشک بهتر انجام می‌شود اما اکثر خانم‌ها دوست دارند در حمام از دستگاه استفاده کنند دلیل این موضوع احساس درد کمتر به دلیلی خیس و نرم بودن پوست است. پس افرادی که مایل به استفاده از اپیلیدی در حمام هستند باید به ضد آب بودن ان دقت کنند تا بتوانند در حمام و بر روی پوست مرطوب هم از آن استفاده کنند. از بهترین اپیلاتورهای مجهز به این قابلیت می‌توان به  اپیلیدی براون، اپیلیدی پاناسونیک، اپیلیدی ریمینگتون اشاره کرد. در فروشگاه شیک فام (shikfam.com) مدل‌های متنوع خشک و مرطوب اپیلاتور موجود است.

 

2- برند سازنده:

هیچ گاه از برندهای نامعتبر و نام آشنا نباید خرید کرد.  اپیلیدی فیلیپس و اپیلیدی براون جزو پرفروش ترین و بهترین اپیلاتورهای بازار هستند چرا که کیفیت ساخت بالایی داشته و بهترین عملکرد را دارند البته برندهای دیگر نظیر پرینسلی، جمی، پروویو، پاناسونیک و سایر برندهای نام آشنا هم خوب هستند ولی دو برند گفته شده بهترینند.

 

3- تعداد سری برای قسمت‌های مختلف:

اگر از اپیلاتور فقط برای از بین موهای زائد دست و پا استفاده می‌شود نباید به تنوع سری‌ها اهمیت داد اما اگر برای پیلاسیون زیر بغل و سایر نقاط پوست نیز از دستگاه استفاده می‌شود حتما باید مدلی را انتخاب کرد که دارای سری‌های متنوعی برای ناحیه‌های مختلف باشد.

 

4- اپیلاتور سیمی یا بدون سیم:

استفاده از اپیلاتور شارژی (بدون سیم) در مسافرت و حمام مناسب‌تر است. تنها مشکل شارژ کردن آنها و احتمال تمام شدن شارژ وجود دارد اما مدل‌های با سیم، قوی‌تر بوده و نگرانی بابت تمام شدن شارژ وجود ندارد.

 

براساس قیمت اپیلاتور و بودجه مالی و نیاز، قابلیت اپیلیدی‌ها متفاوت است که بعضی دارای چراغ قوه درونی برای استفاده در محیط‌های تاریک و شب و قابلیت تنظیم سرعت اپیلاتور نیز هستند.

 

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شیک فام به آدرس shikfam.com مراجعه کنند.

منبع : ooma

  • سمیرا ضیاالملکی
  • ۰
  • ۰

بهنام بانی متولد 11 مهر 1366 در دامغان، خواننده است

 

فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران از دانشگاه شاهرود می باشد، یک خواهر بزرگتر از خود دارد و فاصله سنی با مادرش 19 سال است

 

در این مطلب بیوگرافی بهنام بانی را می خوانید

 

بیوگرافی بهنام بانی خواننده + زندگی شخصی با عکس

 

شروع فعالیت با قرآن

 

من خوانندگی را با خواندن قرآن در سن 8 سالگی سر صف مدرسه شروع کردم از آن زمان همیشه آرزوی خواندن تو من بود که بتونم یه جورایی بزرگترین کنسرت را بزارم

 

ولی از 14 – 15 سالگی بود که تصمیم گرفتم آرزویم را عملی کنم

 

همراهی پدر

 

بهنام بانی علت گرایش خود به موسیقی را پدرش می داند

 

پدر بانی نوازنده آکاردئون بوده است، او در 10 سالگی نزد پدرش تمرینات موسیقی را شروع کرد سپس در دوران نوجوانی بصورت حرفه ای نزد اساتید موسیقی به آموزش پرداخت

 

عکس های بهنام بانی و پدرش

عکس های بهنام بانی و پدرش + بیوگرافی

 

شروع با گروه روژان

 

از سال 1385 وقتی 19 ساله بود همزمان  با دوران دانشجویی در شاهرود با گروه موسیقی روژان آشنا شد و با آنها همکاری کرد،

 

در اصل خواننده اول گروه روژان مهدی یغمایی بود که بعد از جدا شدن او از این گروه، بهنام بانی خواننده اصلی گروه شد و با این گروه چندین کنسرت در اجتماع کوچیک را برگزار کرد

 

شهرت

 

اولین آهنگ آقای بانی که باعث معروف شدن او شد آهنگ علاقه خاص بود ولی در عین حال آهنگ من یه دیونم با استقبال بیشتری مواجه شد و آهنگ عاشقم کرده باعث تثبیت جایگاهی وی در حوزه موسیقی شد

 

بهنام بانی و همسرش + ماجرای ازدواج و عاشقی

 

از سنتی تا پاپ

چهار جلسه موسیقی سنتی را نزد مرحوم محمدی نوری گذراند اما بعد که دید روحیه اش با سنتی سازگار نیست ترجیح داد در پاپ ادامه فعالیت دهد

 

برای مشاهده ادامه مطلب به سایت فتوکده مراجعه کنید ..!

  • سمیرا ضیاالملکی